A WordPress remek választás honlapkészítésre, hiszen nagyon hatékony tartalomkezelő rendszer, mellyel egyszerű módon építhetőek weboldalak.
Ennek ellenére van pár alapvető hiba, amelyet kezdő, vagy nem megfelelő tudással rendelkező honlapkészítők elkövetnek. Akár kivitelező, akár megbízó vagy, ezeket a pontokat érdemes szem előtt tartani, hiszen tudjuk, a hibák kijavítása mindig több időt vesz igénybe és drágább is, mintha az alapoktól megfelelően készült volna el a honlap. Ebben a cikkben 14 elkerülendő hibát vizsgálunk meg a teljesség igénye nélkül.
1. Nincs frissítve a honlap
A WordPress témák és bővítmények fejlesztői folyamatosan frissítik termékeiket, hogy javítsák azok teljesítményét, biztonságosabbá tegyék őket, illetve javítsák az esetlegesen felmerült kompatibilitási problémákat más bővítményekkel és témákkal.
Ezért nagyon fontos, hogy naprakészen tartsuk weboldalunkat a megfelelő működés és a biztonsági rések, problémák kiküszöbölése érdekében.
2. Nem készül biztonsági mentés
Sose lehet tudni, mikor történik egy olyan vészhelyzet, amely csak a biztonsági mentés visszaállításával orvosolható. Feltörhetik az oldalt, összeomolhatnak a szerverek, véletlenül visszaállíthatatlanul törlünk valami fontos dolgot, amivel pótolhatatlan adatok is törlődnek.
Még az is megtörténhet, hogy tárhelyszolgáltatód szívódik fel egyik pillanatról a másikra.
Bármi történjen is, minimális adatvesztéssel a mentés gyakoriságától függően megmentheted honlapodat az örök enyészettől.
3. A biztonság figyelmen kívül hagyása
Weboldalak ezreit törik fel naponta a nem megfelelő biztonsági beállítások miatt. Adatokat törölhetnek, másolhatnak, átirányíthatják az oldalt egy másikra, de akár teljesen át is vehetik az irányítást a honlap felett.
Ezért nagyon fontos egy megfelelő biztonsági bővítmény használata, amellyel megvédhetjük honlapunkat a hackerektől.
Az SSL, biztonságos, titkosított csatorna használata is ide tartozik természetesen, amely nem csak biztonságosabbá teszi a kommunikációt a kliens és szerver oldal között, de a Google is ferde szemmel nézi a nem biztonságos kapcsolattal rendelkező honlapokat, hiszen már hivatalosan is elismerte, rangsorolási tényezőnek számít.
4. Zavaró navigációs struktúra
A navigációnak ésszerűnek kell lennie, könnyedén megtalálható tartalommal, különben a látogatók gyorsan lemorzsolódnak. Milyen hibák fordulhatnak elő ebben az esetben?
- túl sok, nem egyértelmű menüpont
- Nem megszokott helyen található menüpontok, gombok
- A menüpontok fantázia neveket tartalmaznak, melyekről nem tudja a felhasználó, mit rejt a tartalom, vagy egyszerűen nem egyezik a várható tartalommal.
- Hibás vagy rossz helyre mutató linkek
Érdemes szem előtt tartani, hogy a felhasználók több ezer honlapot böngésztek már át életük során, ahol a fő elemek ugyanott találhatóak, így minimális idő és energiaráfordítással képesek elnavigálni a keresett tartalomhoz. A tiéd csak egy a sok közül, és ha több időbe telik a navigáció, mint máshol, nem fognak sokáig időzni rajta kutatva hol keressék a tartalmat, amiért odaérkeztek, sőt nagy valószínűséggel vissza sem jönnek többé.
5. Nem használod a Google Analytics-et
A Google Analytics az egyik legjobb (és ingyenes) módja a weboldal teljesítményének ellenőrzésére a látogatók viselkedésének elemzése által. Láthatod, honnét érkezett a forgalom, milyen oldalak, bejegyzések a legfelkapottabbak és hogyan navigáltak el oda. Mennyi időt töltöttek el rajta, vagy milyen eszközökről látogatták azt, és még sok-sok hasznos információt rejt a felhasználói felület.
Ezen információk nagy segítséget nyújtanak a honlapon található esetleges hibák kiküszöbölésére, fejlesztésére, vagy annak eldöntésében, mely hirdetési platformon érdemes elkölteni a marketingre szánt összeget.
Hasonlóan ingyenes eszköz a Google Search Console is, mely használatával még szélesebb képek kaphatunk honlapunk eredményeiről és hibáiról.
6. Nem A/B tesztelsz
Az A/B tesztelés remek módja annak eldöntésére, hogy mely gomb színekre kattintanak szívesebben a felhasználók, mely elem elhelyezés vagy kép a megfelelőbb, de persze rengeteg variáció van, amelyet érdemes kipróbálni hatékonysági szempontból. A Diviben például beépített A/B tesztelési lehetőséggel rendelkezik, nagyon hatékony tesztek végezhetőek pár kattintással, melynek eredményeiről részletes statisztikát kapsz a megfelelő döntés meghozatalához.
7. Nem foglalkozol a betöltési idő csökkentésével
A lassú weboldalaknál elég magas a visszafordulási arány. A látogatók nagy többsége nem várja meg, míg egy lassú honlap betöltődik. A GTmetrixen remekül láthatóak azok az elemek, amelyek lassítják egy weboldal betöltését és megértek az optimalizálásra. A legtöbb esetben ezek feleslegesen túlméretezett képek, melyek csökkentésével már eleve gyorsabb betöltési időt érhetünk el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.