Nagyon sok vállalkozó esik abba az általános hibába, hogy amint felvetődik benne a weboldal készítés ötlete, üzletet köt az első honlapkészítővel, akit talál, – lehetőleg a legolcsóbbat, – esetleg ő maga kezd neki, azonban nem rendelkezik a megfelelő tudással, amellyel ellenőrizheti, vajon elvárásainak és céljainak megfelelő honlap készült-e el.
Érdemes ezért még weboldal készítés előtt pontosítani az elvárásokat, amellyel valóban sikeres weblapot kaphatunk.
Ezek a hibák nem csak a honlap rendeltetésének megfelelő működést akadályozhatják, de komoly kárt is okozhatnak a készíttető számára, amennyiben figyelembe vesszük a tervezett bevétel kiesését, vagy a weboldal módosítására szükséges költséget.
Legtöbb esetben nincsenek is elvárások, ami hatalmas probléma. Megfelelő tervezés nélkül legtöbb esetben a tulajdonos csak a fejét vakarja, és nem érti, miért nem érkeznek látogatók a honlapra, vagy miért lépnek ki azonnal, ha rá is találtak?
Ebben a cikkben összeszedek pár fontos elemet, amelyek nélkül nem reménykedhetünk benne, hogy weboldalunk elvárásainknak megfelelő eredményt hozhat.
- Nincs stratégia és nem tervezel előre
- Válassz bölcsen domain nevet és tárhelyet
- Reszponzív megjelenés, dizájn
- Logó és favicon használata
- Weboldal készítés előtt tervezd meg az oldalakat és a tartalmat
- Ne csak a szolgáltatásodra és termékedre fókuszálj
- Tereld az érdeklődőket a honlapon
- Jól néz ki a változó főoldali kép? Felejtsd el!
- Analitikai eszközök
- Általános adataid legyenek naprakészek
- Ne becsüld le a blogolás jelentőségét
- Figyeld a belső tartalmaidat is
- Felejtsd el a rossz minőségű képeket
- Ne használj túl hosszú videókat
- Eszedbe se jusson elindítani egy weboldalt keresőoptimalizálás nélkül
- Felhasználóid sebességmániások
- Felejtsd el a kulcsszó halmozást!
- Ne használj természetellenes linkeket
- Légy jelen a közösségi médiában
- Számolj
1. Nincs stratégia és nem tervezel előre
A legelső és kihagyhatatlan lépés egy weboldal tervezése során az az, hogy tisztában legyünk a konkrét céllal, amelyre használni szeretnénk a honlapot.
- Kinek fog szólni: célközönség kutatás, amely meghatározza a dizájnelemeket és a kommunikációt.
- Miről fog szólni: a vállalkozás identitásának és céljainak és stratégiájának meghatározása.
- Ki ellen lépünk a szintérre: versenytárskutatás – milyen honlap és kommunikáció szükséges céljaink elérésére.
2. Válassz bölcsen domain nevet és tárhelyet
Nagyon fontos, hogy a megfelelő domain nevet válaszd magadnak. Korábban számított, hogy tartalmazza a fő kulcsszavadat, azonban ma már sokkal okosabbak az algoritmusok és a márkaépítésen van a hangsúly. Amire érdemes figyelni az az, hogy még véletlenül se legyen összekeverhető a konkurenciával – ha csak nem ez a célod. Tehát ugyanaz a domain név, csak a kiterjesztése más, például .hu helyett .eu, esetleg cegweboldal.hu helyett ceg-weboldal.hu.
Több ingyenes, vagy nagyon low budget tárhelyszolgáltató található a piacon, azonban az első lépés szolgáltatóválasztáskor egy szakember véleményét kikérni készülendő honlapunk erőforrásigényeinek meghatározására.
3. Reszponzív megjelenés, dizájn
2020-ban, amikorra már a Google bőven bevezette, hogy a mobil megjelenést részesíti előnyben, nem kérdés, hogy honlapunknak is kötelezően mobilra optimalizáltnak kell lennie. Azaz mobiltelefonon és tableten is megfelelő élményt kell nyújtson a felhasználó számára.
Valószínűleg neked is feltűnt, hogy bárhova mész, az emberek mind a mobiljukat böngészve görnyednek előre kimeredt szemmel. El kell tudniuk olvasni a tartalmaidat, tehát érdemes a betűtípusokat ennek megfelelően megválogatni, illetve azt is érdemes szem előtt tartani, hogy nem fognak várakozni az oldalbetöltésre a végtelenségig.
Felejtsd el az ingyenes sablonokat! Sok bosszúságtól kíméled meg magad, ha nem használsz ilyeneket, hiszen nem tudhatod, milyen biztonsági réseket, hibás kódokat tartalmaznak. Nem kapsz hozzájuk frissítéseket, ha pedig beüt a baj, nem lesz, kihez forduljál segítségért.
4. Logó és favicon használata
Logód határozza meg legtöbb esetben honlapod arculatát. A színei, stílusa, mind-mind vállalkozásod hitvallását tükrözi, ráadásul ezt kell nézegetned az elkövetkezendő évtizedben – jó esetben. Ráadásul nem is neked kell tetszeni, hanem ügyfeleidnek. Nagyon sok vállalkozó nehezen lép túl ezen, pedig sok múlik rajta.
A felhasználók nagy többsége több lapfület is megnyit és tart nyitva böngészés közben. Nem csak a felhasználói élményt rontjuk azáltal, hogy nem tudja szegény, hova kattintson (favicon használata), ha vissza szeretne térni weboldalunkra, de elhalasztjuk a lehetőséget is, hogy tudatába égjen a márkajelzésünk.
5. Weboldal készítés előtt tervezd meg az oldalakat és a tartalmat
- Mit szeretnél átadni a látogatóknak?
- Mi csigázza fel az érdeklődésüket és tartja őket az oldalon?
- Hány oldalt kell létrehozni ahhoz, hogy ezt hatékonyan megvalósítható legyen?
- Eredményes versenytársaid miként kivitelezték a megfelelő eredmény érdekében?
- Esetleg hivatásos szövegíróval sikeresebb eredményt tudnál elérni?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.