17. Felejtsd el a kulcsszó halmozást!
Valamikor hatásos praktika volt a kulcsszavak halmozása egy weboldalon. Azonban a Google Panda és Pingvin algoritmusok óta, ha valaki ezzel próbálkozik, komoly szankciókkal szembesülhet.
A Google algoritmusa rendkívül hatékonyan azonosítják azokat az oldalakat, amelyek nem megfelelő sűrűségű kulcsszavakat tartalmaznak, amely egyes esetekben akár az oldal eltávolításához is vezethet a Google keresési találataiból.
Az indok pedig nagyon egyszerű: nem lehet felhasználóbarát tartalom az, amely ugyanazokat a szavakat ismétli újra és újra és újra. A Google pedig a felhasználóknak szeretne kedvezni. Minden másra ott a Mastercard és a fizetett hirdetések.
18. Ne használj természetellenes linkeket
A linkvásárlás jó ötletnek tűnhet honlapod rangsorolásának javítása érdekében, azonban a legtöbb esetben ezek a linkek nagyon gyenge minőségűek, és több kárt okoznak, mint hasznot. A Google az ilyen megvásárolt linkeket „természetellenesnek” tekinti, és hasonlóan a kulcsszóhalmozáshoz, eltávolíthatják értük az oldalakat a keresési eredményekből. Összpontosíts olyan, természetes Google-barát linkek építésére, mint például a vendég blogolás vagy egyéb médiamegjelenések.
19. Légy jelen a közösségi médiában
Honlapod a vállalkozásodat képviseli, amiről nyilvánvalóan csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A felhasználók azonban, akik weboldaladra kerültek, elég rutinosak ahhoz, hogy ne higyjék el minden szavad. Nagy valószínűség szerint körbe fognak nézni a közösségi médiákban és a Google Cégemben is, mi egyéb tudható még rólad. Nem mellesleg jelentős mennyiségű honlapodra érkező forgalomtól is eleshetsz, ha kihagyod ez a lehetőséget.
20. Számolj
Nem érdemes úgy honlapot készíttetni, hogy ne vedd figyelembe a felmerülő költségeket, ellenkező esetben magadra maradhatsz egy félig kész, vagy éppen elkészült, de láthatatlan weboldallal.
Amennyiben professzionális eredményre vágysz, nem valószínű, hogy 50 ezer forintból meg fogod úszni. Tervezés, tárhely, domain, weboldal dizájn, SEO, szövegírás, képek, esetleg videók, közösségi média…
Ugyan minden megoldásnak van egy még olcsóbb verziója, mégis érdemes utánaérdeklődni és összehasonlítani, hogy azért az árért mit, vagy mit nem kaphatsz meg.
Remélem sikerült egy általános betekintést nyújtani a weboldal készítés egy pár alap lépésének fontosabb állomásaira.
Ha ezeket szem előtt tartod, máris erősebb weboldallal lépsz ki a piacra, mint versenytársaid nagy többsége.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.