11. Ne becsüld le a blogolás jelentőségét
Weboldalad blogja a sikered kulcsa lehet. Személyre szabhatod a posztokat, miáltal megkülönböztetheted magad a versenytársaidtól, ráadásul remekül optimalizálható a hosszú keresési kulcsszavakra is, amely az értékesítési tölcséred fontos eleme lehet.
Fontos, hogy mind a meta leírások, mind a HTML szerkezete legyen megfelelő, hogy ne csak a felhasználók, de a Google is tudjon arról, milyen remek tartalmat írtál jövendőbeli látogatóid számára.
12. Figyeld a belső tartalmaidat is
Nem csak a főoldalad létezik. Aloldalaidnak is ugyanolyan fontos szerepük van a láthatóságban.
Amennyiben fontos információt tartalmaznak, de a Google szemében gyengébben teljesítenek, érdemes a közösségi platformokon terjeszteni, a Google előtt pedig láthatatlanná tenni, hogy ne csökkentse weboldalad hitelességét. Vagy tovább fejleszteni a tartalmat természetesen…
Érdemes ezeket a tartalmakat összelinkelni is, amivel a látogató még több, hasznos információhoz juthat, ráadásul a Google is egyértelműbben tudja beazonosítani honlapod struktúráját, sőt növelheted a weboldalon eltöltött idő hosszát.
13. Felejtsd el a rossz minőségű képeket
Potenciális vásárlóid talán most először találkoznak vállalkozásoddal a honlapon keresztül, így nem engedheted meg magadnak, hogy silány minőségű képekkel hirdesd magad. Ezáltal ugyanis vállalkozásodat minősíted.
Ne használj, pixeles, homályos képeket, csakis kimagasló minőségűeket illessz weboldaladba, – még akkor is, ha esetleg ehhez egy professzionális fotós segítségét kell igénybe venned. Több, ingyenes stock fotókat kínáló platform is van a weben, példul a Pixabay, azonban stratégiailag fontos helyekre semmiképpen ne válassz közülük, hiszen így csak egy leszel a többi versenytársad közül. Mellesleg azt se felejtsük el, ha tetszik egy kép, nem töltheted le csak úgy, hogy saját részre felhasználhasd. Egyrészről nem csak nem etikus, de szerzői jogok is fűződhetnek hozzá, így gyakorlatilag lopást követsz el, ha azokat felhasználod.
A lopást pedig nem csak a Google büntetheti egy esetleges indexből kitiltással, de a szerző is benyújthat érte egy komolyabb számlát.
14. Ne használj túl hosszú videókat
Videók használatával növelheted az oldalon eltöltött időt és az érdeklődők elkötelezettségét. Azonban visszájára is fordulhat a dolog, ha túl hosszú és unalmas videókat készítesz. A videókat ügyfeleid érdeklődésének felkeltésére használd, ne a türelmük tesztelésére!
Amennyiben úgy érzed, üzeneted, amelyet meg szeretnél osztani a közönséggel fontos, de hosszú, inkább oszd el több, kisebb részre.
Logikus struktúrát követő oktatóvideóid lehetnek egy kicsit hosszabbak. Minden más videó esetében szorítkozz 60-90 másodpercre.
15. Eszedbe se jusson elindítani egy weboldalt keresőoptimalizálás nélkül
Elkészült és remekül néz ki weboldalad, könnyen navigálható és kimondottan élvezetes böngészési élményt nyújt. Szuper!
Azonban, ha nem SEO elemekre építed, könnyedén elveszhet az internet hatalmas óceánjában. A honlap kialakításakor érdemes egy SEO szakértő véleményét is kikérni, ha nem szeretnéd, hogy weboldalad is egy vízbe került online balta sorsára jusson, amely nagyon gyorsan merül el a digitális víztömegben. Érdemes a honlap tartalmát eleve keresőoptimalizált szövegekkel feltöletni.
A SEO nem a weboldal készítés után kezdődik, hanem azzal indul!
16. Felhasználóid sebességmániások
Milyen gyorsan töltődik be weboldalad? John Müller (Google) szerint a Google egyelőre toleránsabb, mint a felhasználóid. 5+ másodperces betöltési idő esetén nagy esélyed van rá, hogy nem várják meg a betöltődési időt és gyorsan elhagyják az oldalt és a konkurenciád oldalát fogják meglátogatni.
Egyes tényezőkre, nincs befolyásod, mint például, milyen eszközön vagy internetkapcsolaton keresztül böngésznek az emberek. Azonban megkönnyítheted nekik a látogatást, ha elengeded azokat az elemeket, amelyek – szerinted – jól néznek ki (habár legtöbb esetben nem segítenek semmilyen konverziót). Ilyen például a hajtás feletti videók, flash animációk, vagy a rengeteg kép használata, amelyek valljuk be a legtöbb esetben nem azt az információt tartalmazzák, amiért a felhasználók a honlapra érkeztek.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.