Amikor a weboldalunk elkészítéséhez szükséges időt és anyagi ráfordítását megtervezzük, számolnunk kell a tartalmak rendszeres frissítésével, módosításával, és a szükséges új tartalmak elkészítésével, illetve feltöltésével is.
Minden weboldalnál fontos cél, hogy a weboldal célcsoportjából minél többen rátaláljanak az oldalra. Erre a célzott, fizetett hirdetések és marketing kampányok csak bizonyos korlátok között alkalmasak, elsősorban a magas látogatónkénti költségük miatt. Annak hogy látogatóink legyenek fizetett hirdetések nélkül is, leginkább az a feltétele, hogy a Google keresőben jó pozícióban jelenjen meg az oldal. A keresési találatokban kedvező pozíció eléréséhez a folyamatos keresőoptimalizálás és az új tartalmak készítése és rendszeres feltöltése a legtöbb területen ma már elengedhetetlen. A weboldal tervezésénél ezeket a szempontokat is figyelembe kell venni, hogy a feltöltött új tartalmak mind a látogató, mind a google elemző robotjai számára könnyen hozzáférhetőek legyenek.
A fentiek és még számtalan ötlet, egyedi igény és körülmény figyelembevételével alakul ki végül a weboldal funkciólistája, ami tartalmazza mindazokat a funkciókat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a weboldal betöltse a hozzá fűzött elvárásokat. A legtöbb oldalnál a funkciólistában is érdemes prioritási sorrendet felállítani, mert abban az esetben, ha a kiválasztott fejlesztő, vagy keretrendszer támogatja a weboldal funkcióinak több lépcsős, ütemezett elkészítését, akkor sokkal költséghatékonyabb először azt megvalósítani, amiről már pontosan tudjuk hogyan kell működnie. A többi funkciót és ötletet pedig később, az időközben megszerzett tapasztalatok alapján elkészíteni.
Bár a blog kedvéért kategorizálom a weboldalakat, és a különböző weboldal típusoknál természetesen vannak is általánosítható funkciók és jellegek, de nem szabad elfelejteni, hogy minden weboldal mögött ott egy cég, vagy egy személy, aki vagy ami teljesen egyedi a maga lehetőségeivel, kapcsolataival és környezetével. A tulajdonos érdekeit a neki készített weboldal akkor fogja legjobban szolgálni, ha a lehető legjobban rászabjuk, ami egy egyedi, az ügyfél bizonyos mértékig történő megismerését igénylő folyamat. Ehhez a folyamathoz lehet támpontokat meríteni, de nem lehet teljesen elméleti keretek közé szorítani, hiszen sokszor előfordul, hogy ami az adott üzleti szegmensben a legtöbb weboldalnál a leghatékonyabb, az az adott cégnél fontos hogy máshogy működjön. Sűrűn előfordul például, hogy bár a keretrendszer nem csak webáruházat, hanem számlázó és készletkezelő modult is tartalmaz, a partner már használ erre a célra egy jól bevált, a saját folyamataira igazított, neki fejlesztett megoldást. Ebben az esetben jobb megoldás lehet a webáruház és a számlázó rendszer összekötése, mint az összes munkatárs betanítása egy új rendszer használatára, még akkor is ha a webáruház keretrendszerének számlázó és készletkezelő rendszerét sok partner használja napi szinten, így ez is egy megbízható, kifinomult megoldás lenne.
Ezért bocsátjuk szakembereink több évtizedes szakmai tapasztalatukat az Ön rendelkezésére, amennyiben minket bíz meg weboldalának elkészítésével, már a weboldal tervezésének fázisában is, hogy az általunk elkészített weboldal a lehető jobban megfeleljen az üzleti elvárásainak is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.